วันอาทิตย์ที่ 20 มีนาคม พ.ศ. 2554

การถามความต้องการ

เมื่อได้มีการพูดคุยเกี่ยวกับสินค้าและบริการแล้ว สิ่งต่อไปที่จะมีการพูดถึงก็คือการถามถึงและการแจ้งความต้องการของผู้ขายและผู้ซื้อเกี่ยวกับรายละเอียดในการซื้อขายสินค้าหรือบริการนั้น เช่น ลักษณะเฉพาะของสินค้าหรือบริการที่ต้องการ จำนวน วันเวลากำหนดส่ง วิธีการส่ง สถานที่ส่ง ฯลฯ ซึ่งข้อมูลเหล่านี้เป็นเรื่องสำคัญที่ทั้งสองฝ่ายจะต้องเอาใจใส่ ก่อนที่จะให้คำตอบกลับไปว่าสามารถสนองความต้องการของอีกฝ่ายหนึ่งได้หรือไม่

วิธีถามเกี่ยวกับความต้องการของผู้ซื้อหรือผู้ขายนั้นมีอยู่หลายวิธีด้วยกัน เช่น

    • We’d like to ask you some questions about ...
    • What are you looking for?
    • What can we do for you?
    • What do you want me to get?
    • What kind of ... would you like/care for?
    • What would you like to ...?
    • What color/size/etc. would you like?
    • What do you want to ...?
    • Would you like (to) ...?
    • Would you care to ...?
    • Would you be interested in ...?
    • Which one are interested in?
    • Which one do you want?
    • Which one would you like?
    • Which size/color/etc. would you rather have/order/see/etc.?
    • Where do you want the goods to be delivered/sent/etc.?
    • When do you want to ...?
    • How much would you like to order/buy/purchase/etc.?
    • How would you like us to send it?
    • How would you like me to ...?
    • Do you want (me) to ...?
    • Are you interested in ...?

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น