เมื่อได้มีการพูดคุยเกี่ยวกับสินค้าและบริการแล้ว สิ่งต่อไปที่จะมีการพูดถึงก็คือการถามถึงและการแจ้งความต้องการของผู้ขายและผู้ซื้อเกี่ยวกับรายละเอียดในการซื้อขายสินค้าหรือบริการนั้น เช่น ลักษณะเฉพาะของสินค้าหรือบริการที่ต้องการ จำนวน วันเวลากำหนดส่ง วิธีการส่ง สถานที่ส่ง ฯลฯ ซึ่งข้อมูลเหล่านี้เป็นเรื่องสำคัญที่ทั้งสองฝ่ายจะต้องเอาใจใส่ ก่อนที่จะให้คำตอบกลับไปว่าสามารถสนองความต้องการของอีกฝ่ายหนึ่งได้หรือไม่
วิธีถามเกี่ยวกับความต้องการของผู้ซื้อหรือผู้ขายนั้นมีอยู่หลายวิธีด้วยกัน เช่น
- We’d like to ask you some questions about ...
- What are you looking for?
- What can we do for you?
- What do you want me to get?
- What kind of ... would you like/care for?
- What would you like to ...?
- What color/size/etc. would you like?
- What do you want to ...?
- Would you like (to) ...?
- Would you care to ...?
- Would you be interested in ...?
- Which one are interested in?
- Which one do you want?
- Which one would you like?
- Which size/color/etc. would you rather have/order/see/etc.?
- Where do you want the goods to be delivered/sent/etc.?
- When do you want to ...?
- How much would you like to order/buy/purchase/etc.?
- How would you like us to send it?
- How would you like me to ...?
- Do you want (me) to ...?
- Are you interested in ...?
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น